Liz tipsar om snabb rengöring

(På bilden: Cleansing water, Face cool balm, Night time, Face mist)

 

Eftersom jag går upp kl 5:30 på vardagarna för att jobba så är jag automatiskt trött på kvällarna när jag kommer hem, men eftersom jag även är en kvällsmänniska så kommer jag ändå inte i säng innan kl 12 på natten och då är jag så trött så jag nästan somnar i soffan. Därför behöver jag en rengöring som går fort och lätt, för som ni alla vet får man aldrig nånsin sova med smink på!

 

Jag använder Cleansing water (195 kr på Make Up Store) som jag sprayar 2 ggr på en fuktig bomullspad och torkar av ansiktet med. Oftast upprepar jag proceduren fast med bara en spray den andra gången på en ny fuktig bomullspad och sen är ansiktet rent. Jag avslutar med ett ansiktsvatten, för tillfället Face Cool Balm (235 kr på MUS) men ska gå över till min favorit Face Mist (195 kr på MUS) när den första är slut. Alltid bra med produkter som kan användas till flera saker.

 

Sen på med ögoncréme och ansiktscréme Night time (245 kr på MUS) och jag är redo för sängen! Hur snabbt och enkelt som helst.

 

 

2 gånger i veckan kör jag djuprengöring av ansiktet i duschen. Då rengör jag först ansiktet med antingen en rengöringsgel från Clinique eller en från Yves Rocher, sedan peelar jag ansiktet med en peeling från Make Up Store och avslutar med en fuktighetsmask från samma märke. Men mer om det i ett annat inlägg.

 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0