Ännu en basrutin

Vissa dagar låter jag min foundation vara och använder mig istället av Make Up Stores fantastiska mineralpuder. I helgen använde jag följande produkter till min bas:



- Prime & Protect med SPF 15 som primer
- Cover all Blue för att dölja mina mörka ringar under ögonen
- Cover all Red runt näsan och lite på kinderna bredvid då jag alltid blir lite röd där
- Studio finish consealer NW15 med SPF 35 ovanpå ögonlocken och upp till ögonbrynen
- Wonder powder Sahara som sveps över hela ansiktet och ger en fantastisk yta
- Bronzing powder Tan vid hårfästet i pannan, under kindbenen och lite på hakan, näsan och runt käklinjen. Alla utstickande ställen i ansiktet som träffas av solen samt svepa som ett E eller 3 runt ansiktet.
- Blush Chic på kindbenen. Jag lägger det aldrig på "the apples" på kinden då jag normalt är lite rödare där så jag vill hellre dämpa det.
- Tri brow color till ögonbrynen

Jag glömmer alltid att fota de två sista produkterna som jag avslutar allt med:



- Brow set fix Clear så att alla stråna i ögonbrynet ligger på plats
- Face Mist att spraya i hela ansiktet (jag sprayar 2-3 ggr) så att pudret fixeras och ser naturligt ut.

Vill ni läsa om andra basrutiner som jag använder mig av så hittar ni dem här och här.


Kommentarer
Emma P

Kul att läsa om basrutiner tycker jag! man gör så himla olika och är ju sällan medveten om det. Fascineras av hur mkt du använder för huden. Kanske framför allt i det andra inlägget du har skrivit innan, men även här...

2010-04-16 @ 20:55:29
URL: http://sminkan.blogg.se/
Liz

Svar till Emma:

Men det är ju mest för att det är så himla kul! Jag behöver egentligen ingenting annat än lite consealer under ögonen :P

2010-04-17 @ 16:31:50
URL: http://sminkliz.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0