Lekt med mitt nya smink




Jag provade mitt nya smink idag och jag är väldigt nöjd! Färgerna är intensiva och fina men man måste använda en primer för att få fram dem ordentligt. Tyvärr har jag bara min mobil att ta kort med för tillfället så kvalitéen är ganska kass, men det är bättre än inga foton alls. Överst är det utan blixt och under är det med blixt.




Jag har använt min Coastal Scents palette, Barry M eyedust i färgen "Winter Berry", cakeeyeliner black, eyepencil "vanilla" och mascaran L'oréal Voluminous x5 carbon black. Självklart grundade jag med min eyeprimer från MUS och under ögonen kan ni se hur resultatet av min nya consealer från MAC funkar. Perfekt alltså. Inga mörka ringar här inte. Jag är helnöjd med den och ska helt klart spana in deras andra produkter. Något förslag vad jag ska börja med?

Jag vet inte om ni kan se vilka färger jag har ringat in med lila men jag använde den vita skuggan längst upp i vänstra hörnet till 2/3 av ögonlocket med fokus längst in, sedan den rosa skuggan längst ner på 2/3 av ögonlocket med fokus längst ut. Jag använde den svart/grå skuggan längst ner i högra hörnet i globlinjen för mer djup och suddade ut den med den vita skuggan. Den vita fick även ligga på hela vägen upp till ögonbrynet som highlight. Den silvriga skuggan längst upp i högra hörnet la jag ovanpå den vita på ögonlocket längst in mot ögat. Under ögat använde jag den svart/grå skuggan halvvägs på fransraden med fokus på den yttre delen, i mitten under ögat la jag den rosa skuggan (lite längre upp på paletten) och i ögonvrån la jag den silvriga skuggan. Sedan toppade jag den rosa delen av ögonlocket med eyedusten, men eftersom den är så pigmenterad i sig så försvann den härliga rosa nyansen och ersattes av en lite mer vinröd/plommon färg.

 

Hur kul som helst att kunna leka runt med färger såhär i alla fall. Bra med lediga dagar och mycket tid att fördriva.





Kommentarer
Make Up Artist på Make Up Store

ja d låter som en bra idé. ögonskuggorna kostar ju bara 75kr på rean :D

2010-01-06 @ 19:03:58
URL: http://chuuck.blogg.se/
Emma P

Väldigt fint, jag gillar färgerna!



Japp, helt klart förslag:) Fluidline från MAC tycker jag är väldigt bra, och de finns i många fina färger. sen tycker jag att deras Mineralizerouge är ljuvliga och deras slimshine som är ett slags glansigt stift går inte heller av för hackor... Skuggorna är lite av och till, en del är bra, vissa är sämre. Hållbarheten på concealern var okej alltså?



Nu svarar jag här istället för i det andra inlägget. Kul att det funkade med concealern, det är nog en bra färg att dölja ringar under ögonen med. Och ja, precis som du gissade så är vi två som skriver på bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan var först ut och jag har kommit till, därför det är lite oklart. Vi har planer på att ändra designen, men skyndar långsamt:)

2010-01-07 @ 00:49:04
URL: http://sminkan.blogg.se/
Liz

Svar till Emma:

Tack :)

Jag ska gå och spana lite extra på produkterna du tipsade om. Ja, consealern funkar jättebra. Är väldigt nöjd :)

2010-01-07 @ 10:42:41
URL: http://sminkliz.blogg.se/
IaMia's

Det blev jättesnyggt! :)Det är ofta så att man måste ha nån slags krämig bas för att pigmenten ska komma till sin rätt. Ha det så gott och en fortsatt trevlig helg!

2010-01-09 @ 19:00:55
URL: http://ia-mias.blogspot.com
Liz

Svar till IaMia's:

Tack! :) Jag är jättenöjd med era produkter! :)

2010-01-09 @ 20:27:31
URL: http://sminkliz.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0