Köpte min första MAC-produkt igår!


Det här är stort, eftersom jag är en trogen Make Up Store-tjej så har jag alla mina produkter från dem, men igår gick jag förbi MAC-disken på Kicks inne på PUB i Stockholm, och var ju tvungen att fingra lite på produkterna. Testa lite här, peta lite där ungefär. Jag blev väldigt imponerad av deras Studio Finish Consealer med SPF 35 i färgen NW15 (tror det är den ljusaste varma tonen). Den var extremt täckande på ett bra sätt så den fick följa med mig hem och ska provas under en tid framåt. Hade mest tänkt att ha den på mina mörka ringar under ögonen då jag ibland kan tycka att det mörka skiner igenom MUS consealers efter en lång dag. Speciellt om man står i ett starkt ljus och ser på sig själv i spegeln, då kan det synas igenom ibland. Så jag ska verkligen ge MAC en chans, för de hade riktigt bra sortiment. Men jag kommer aldrig lämna MUS helt...

Pris 165 kr.


Kommentarer
Hanna

Åhh så underbart, önskar att jag kunde bo nära en Mac också..men måste åka genom halva Sverige, härligt :(

2010-01-05 @ 10:01:59
URL: http://hannaogren.blogg.se/
Ninni

Du måste bara testa MAC's paint pots, de är helt suveräna! Jag har färgen Bare Study som är champagnefärgad skimrande och den funkar som både skugga/highlighter och som en suverän primer/bas till alla andra skuggor. Kostar kring 200:- men är värd varenda krona.

2010-01-05 @ 10:03:49
Liz

Svar till Hanna:

Ja, ibland är det väldigt bra att bo centralt, men det tär på plånboken också :/

Förresten är de där IKEA-lådorna slutsålda i Stockholm :( Hoppas de tar in nya eller liknande.

2010-01-05 @ 10:21:19
URL: http://sminkliz.blogg.se/
Liz

Svar till Ninni:

Jag har M/S "muffin" och M/S "savanna" från MUS som är beigea/skimrande nyanser så jag vill nog ha andra färger isf, men tack för tipset! Jag ska absolut spana in deras sortiment mer. De hade vackra glitterburkar också! :)

2010-01-05 @ 10:24:31
URL: http://sminkliz.blogg.se/
Makeuponista

MAC är underbart, du måste testa skuggorna också, är lite som cybershadowsen i formulan =) Hoppas concealern är bra, kanske skulle testa den :)

2010-01-05 @ 10:44:19
URL: http://makeuponista.wordpress.com
Liz

Svar till Makeuponista:

Ja jag ska absolut testa skuggorna också :) Något tips på vart man ska börja, vilken färg?

Consealern har jag på mig idag och den var väldigt skön att applicera samt sitter där den ska och täcker det den ska hittills :)

2010-01-05 @ 11:08:49
URL: http://sminkliz.blogg.se/
Emma P

Ska bli kul att höra vad du tycker om den. Jag har den, men är lite kluven, tycker att hållbarheten är sådär. NW15 är den ljusaste kalla förresetn, MAC är lite förvirrande, du får tänka NW=Not warm:)

2010-01-05 @ 12:34:26
URL: http://sminkan.blogg.se/
Liz

Svar till Emma:

Den var skön att applicera och väldigt fin burk. Täckte bra, men ska bli kul att se ikväll hur bra den har hållt under dagen.

Men om NW är den ljusaste kalla så måste hon ha tagit fel, för när vi provade consealers så var den ljusaste varma den som funkade bäst på min hud! Oh no! :( Va trist med en sån miss :(

2010-01-05 @ 12:44:20
URL: http://sminkliz.blogg.se/
Emma P

Haha, du har också svarat på båda ställena:) jag gjorde det också nu, för att du inte skulle missa. Om det är okej med dig så kanske vi kan hålla svaren endast i den egna bloggen? Jag brukar göra så som standardmodell, tycker det är smidigast...



Svar: Ja, jag tycker också att den täcker bra och känns behaglig på, det är egentligen bara hållbarheten jag opponerar mig mot. Ah okej, ja det är ju trist i så fall. Men om du ska ha den till att täcka mörka ringar kanske det inte gör så mycket? Jag har NW20 under ögonen och jag är rätt neutral med varma undertoner i huden. På mig funkar den färgen utmärkt.



Jag tycker dina ögonsminkningar var jättefina! Och såklart extra fint med lösögonfransarna, jag är svag för fakefransar:)

2010-01-05 @ 15:09:49
URL: http://sminkan.blogg.se/
Liz

Svar till Emma:

Att jag svarar i både din och min blogg är för att jag glömmer alltid bort vilka inlägg jag kommenterar och då missar jag ev svaren på mina frågor... Knasigt jag vet :P



Jo, den verkar funka bra faktiskt så det gjorde nog inte så mycket. :)



Va kul att du gillar mina ögonsminkningar! Jag är så dålig på att sudda, trots de rätta redskapen. Tycker färgerna försvinner hela tiden så man måste sätta dit mer, men det är nog bara att öva på suddningar.



Är ni två som skriver Sminkan-bloggen? Bland dina kommentarer så har du svarat till Sminkan fast din blogg heter likadant :P Jag e lite förvirrad ;)

2010-01-05 @ 17:55:14
URL: http://sminkliz.blogg.se/
Sminkan

Hej Liz! Vi är två som driver Sminkan. Från början var det bara jag men Emma har följt med i ett och ett halvt år nu. Om det står Sminkan som avsändare är det jag, om det står Emma P är det Emma. I våra kommentarer alltså. Håller med om att det är lite lurigt med oss båda. ;D

2010-01-07 @ 06:22:36
URL: http://sminkan.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0