Mintgrön sminkning

Idag lekte jag lite med min M/S "rodeo" som är en stark mintgrön skugga. Tyvärr kommer inte färgen fram ordentligt på mina kort, men den är verkligen en härlig vår-färg i mitt tycke. Jag la vitt längst in på ögonlocket och suddade ihop skuggorna, samt suddade den svarta skuggan i Tri Brow från MUS i globlinjen för lite mer djup. Sen ramade jag in ögonen med eyepencil "vanilla", "golden days" och M/S "cupol".

Målade även dit en svart eyeliner för lite mer effekt. Verkligen synd att alla färgers intensitet försvinner på korten, för det blev verkligen en färgglad sminkning idag.

Jag använde följande produkter:

(Allt från Make Up Store om inte annat anges)

- Eyeprimer "clear" så skuggorna blir intensivare och sitter längre

- M/S "rodeo" på 2/3 av ögonlocket

- "ice" från Isadora på 1/3 av ögonlocket längst in

- Den svarta skuggan i Tri Brow i globlinjen för mer djup

- M/S "muffin" upp till ögonbrynet som highlight samt för att sudda ut globlinjen lite

- C/S "silver" ovanpå "ice" på ögonlocket längst in

- Cakeeyeliner "svart" närmast övre fransraden

- Eyepencil "vanilla" innanför fransraden för större ögon

- Eyepencil "golden days" utanför fransraden under hela ögat

- M/S "cupol" under ögat halvvägs

- Mascarorna Extra Volume Collagene och Voluminous x5 från L'oréal

Jag använde följande penslar:

- Eyeshadow brush "medium" till "rodeo"

- Eyeshadow brush "small" till "ice" och "silver"

- Blending brush till den svarta i Tri brow

- Global blending "large" till "muffin" för att sudda ut den svarta

- Angle brush till "cupol" för att få hjälp med slutet på eyelinern

- Eyeliner brush till cakeeyeliner

- Smudge brush till "cupol" under ögonen

Med mina halva lösögonfransar blev resultatet såhär.



Kommentarer
Pernilla

Hej! Jag har en fråga.

Mina ögonfransar ”pekar” nedåt och när jag böjer upp dom så är dom jättefina men så fort jag har mascara på så ”pekar” dom nedåt igen.

vet du ett sätt hur ska jag göra för att få dom att stanna uppe?

2010-01-03 @ 20:31:03
Liz

Svar till Pernilla:

Jag har själv inte det problemet då jag inte ens behöver böja upp fransarna innan mascaran, men jag tror att du kan prova att värma fransböjaren lite med hårtorken innan du använder den. Se till att den inte blir för varm bara. Prova med vattenfast mascara också.



Vissa hävdar att man kan böja efter mascaran (med varm böjare), men det rekommenderar jag inte då fransarna lättare kan gå av. Man ska tydligen kunna permanentböja fransarna på salong också. Hoppas något av allt det här funkar!

2010-01-03 @ 21:24:23
URL: http://sminkliz.blogg.se/
Emma P

Du har otroligt vackra ögon! Fastnade direkt för dem i din banner... Och ja, sminket är med fint, men jag tänkte mest på ögonen:)

2010-01-05 @ 12:36:10
URL: http://sminkan.blogg.se/
Liz

Svar till Emma:

Åh va gulligt sagt! Vad glad jag blir :D

Jag är under upplärande vad gäller att sminka ögonen, så det kan bara bli bättre och bättre ;)

2010-01-05 @ 12:49:43
URL: http://sminkliz.blogg.se/
bella

Va fint du sminkar dig! Fantastiska ögon att jobba med:)

kram bella

2010-01-05 @ 16:26:34
URL: http://bellamakeupartist.blogg.se/
Liz

Svar till Bella:

Tack så jättemycket!! Jag jobbar på suddningarna, de är knepiga. Färgen försvinner när jag suddar för mycket känns det som. Men övning ger färdighet ;)

2010-01-05 @ 17:57:46
URL: http://sminkliz.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0