Rosa/lila sminkning

Idag ville jag använda mina vackra rosa/lila ögonskuggor från Make Up Store och tänkte först stanna när ögonen såg ut såhär, då jag ville uppnå en väldigt enkel och ledig look. Ögonbrynen fyllde jag inte i alls idag utan de har jag bara färgat med Depends ögonbrynsfärg "brun", allt för att uppnå ett ledigt resultat. Sedan kunde jag ändå inte låta bli att fylla på med lite färg under ögonen, och då blev resultatet såhär:

Bilderna är tagna i lampljus utan blixt och i dagsljus utan blixt. Kan vara kul att se kontrasten och hur färgerna blir i olika ljus. Oftast håller jag mig innanför globlinjen mest för att jag lätt ser för översminkad ut annars, och för att jag äntligen har börjat uppskatta att se lite mer naturlig ut. Tidigare har jag smetat på med svart eyeliner runt ögonen varje dag, men nu uppskattar jag lite mer mjuka färger till vardag och svarta nyanser till fest.


Jag använde följande produkter till ögonen:
(Allt från MUS om inget annat anges)
- High tech lighter "Platina" på hela ögonlocket som en bas
- M/S "Butterfly" på hela ögonlocket med den översta penseln, nr 106
- M/S "Dita" i globlinjen och på ytterkanten av ögonlocket med pensel nr 2 uppifrån
- M/S "Muffin" att sudda ut "Dita" med men även hela vägen upp till ögonbrynet som en highlighter med pensel nr 3 uppifrån (nr 116)
- M/S "Cupol" under ögat vid fransraden med pensel nr 104
- Eyepencil "Vanillla" innanför undre fransraden för att skapa djup till ögat
- High impact mascara från Clinique


Kommentarer
Emma P

Väldigt snyggt, gör sig mycket bra till dina ögon! Åh, vad Dita ser fin ut på bilden! för det är väl den som är näst längst till vänster? jag tycker den ser fantastisk ut på bild, men när jag tittade på den i butik tyckte jag inte alls att den kändes särskilt rolig.

2010-01-18 @ 22:18:47
URL: http://sminkan.blogg.se/
Liz

Svar till Emma:

Tack :)

Du ser så rätt så, det är Dita jag använt :) Fin skugga tycker jag.

2010-01-19 @ 11:28:34
URL: http://sminkliz.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0