Inramade ögon i rosa




Något som jag har börjat göra mycket på sista tiden är att alltid ha en lite mörkare färg i globlinjen. Det ger ett fint djup till ögat samt ramar in dem på ett bra sätt.

Jag har använt följande produkter:
(allt från MUS om inget annat anges)
- High Tech Lighter Platina som eyeprimer
- En rosa nyans från min Coastal Scents 88 Ultra Shimmer Eye Shadow Palette på hela ögonlocket
- En svart nyans från samma palette i globlinjen
- Cake Eyeliner Black på övre fransraden
- Eyepencil Invitation innanför nedre fransraden
- Mascaran Voluminous x5 från L'oréal på de övre fransarna
- Mascaran Define-a-lash Volume från Maybelline på de undre fransarna

Jag har även kommit på att Define-a-lash-mascaran är toppen på de undre fransarna då den är lätt att applicera där samt separerar dem fint. På de övre funkar den om man inte har någonting annat på ögonen förutom mascara, för då ger den ett naturligt resultat, men ni vet nog vid det här laget att jag inte är så mycket för naturliga fransar... Jag vill ha svarta, långa, tjocka fransar som syns!


Kommentarer
bella

Jättefint! Fortsätt med mörkt i globen, ser utmärkt ut:)

2010-06-21 @ 20:51:03
URL: http://bellamakekupartist.blogg.se/
Liz

Svar till Bella:

Tack! Känns alltid skönt att höra av ett proffs att man gör rätt :)

2010-06-21 @ 20:54:24
URL: http://sminkliz.blogg.se/
Anna

Rosa åhh! blev så läckert, det blir verkligen mer djup när man lägger mörkare i glodlinjen som du säger :)

2010-06-22 @ 02:47:50
Liz

Svar till Anna:

Ja, eller hur :) Tänker alltid på dig när jag använder rosa färger ;)

2010-07-13 @ 11:12:51
URL: http://sminkliz.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0