Nytt från Make Up Store


Äntligen var jag tillbaka på Make Up Store! Eftersom jag har bytt jobb så går jag inte dit på lunchen längre och eftersom jag är trogen "mitt" Make Up Store så har det inte blivit några inköp där på hela sommaren. Eftersom det råkade vara en liten klubbkväll den dagen så fick jag 20% rabatt plus fina gratisgrejer...

(Utan blixt)

(Med blixt)

Jag hittade jättefina ögonskuggor och fick en blush på köpet! Från vänster: M/S Choco d'or, M/S A girls best friend, Blush Passionate Pink. Skuggorna kan man göra jättefina naturliga sminkningar med och eftersom min vardagssminkning just nu består av mörkt i globlinjen så är de toppen. Man får ett lagom djup till ögat om man är försiktig och bygger upp sminkningen, men man kan också få en riktigt mörk sminkning om man vill det.


 

Nagellacket Monica fick jag gratis, men Nail Hoof Stick (för att peta ner nagelbanden) och glasfilen köpte jag.

 

 

Jag införskaffade lite nya penslar också. Puderborsten (nr 377) har jag suktat efter ett tag men det har känts lite fel att köpa en ny bara för att den är snygg när min andra puderborste funkar utmärkt, men nu slog jag till ändå.
Nr 117 och 110 har jag redan men behövde dubletter för att slippa tvätta dem varje dag.

377 - Powder brush

216 - Synthetic shading

117 - White blending

110 - Eyeshadow brush angle

 

 

Dual Foundation i färgen Helsinki är helt fantastiskt! Man ser osminkad ut fast man ändå får en jämn och fin ton. Oil blothing paper "absorberar överflödig olja och reducerar blanka partier i ansiktet" = bra! Eyepencil Darkest Shadow ska ge mig ännu mörkare ögon...

 

 

Jag fick en necessär, en väska till puderdosorna och två prover gratis! En Mud Mask och en Body Scrub Orient.

 

 

Två härliga Make Up Store-väskor fick följa med mig hem också. Jag har typ alla som finns och dubletter på det, men det är ju så himla härligt med gratisgrejer...



Kommentarer
Honi

Oj vilken shopping! Blushen ser superläcker ut, och deras penslar vill jag också prova!

2010-09-04 @ 09:48:51
URL: http://honi.blogg.se/
j

jag har en dual foundation hemma i min färg, men ja vet inte riktigt hur ja ska använda den. applicering också vidare? om dne är heltäckande? skulle vara jätteglad om du kunde svara och skriva lite om den, har som aldrig använt den riktigt :)

2010-09-04 @ 20:43:15
Liz

Svar till Honi:

Blushen är supercool men man måste vara försiktig med den för den är väldigt pigmenterad så det blir lätt för mycket... Penslarna är toppen!



Svar till J:

Jag applicerar min Dual Foundation med en puderborste (som den på bilden i inlägget) och sprayar Face Mist ovanpå så försvinner alla små "puderkorn" som kan göra att det ser fejk ut.

Den är inte väldigt täckande men den jämnar ut hudtonen och blir mer täckande ju mer man tar på. Om jag vill ha en riktigt täckande bas så applicerar jag Matt Foundation först och sedan Dual Foundation ovanpå, eller bara Studio Foundation. Så börja använd din Dual Foundation idag, den är bäst! Prova lite hemma först och som sagt, investera i en bra puderborste och en Face Mist :)

2010-09-05 @ 00:22:28
URL: http://sminkliz.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0