Glossybox-recension: Alessandro - Heel Rescue Balm

Det är dags för nästa recension av mina Glossybox-produkter, nämligen Alessandro Heel Rescue Balm.
Denna produkt beskrivs som lyx för fötterna, berikad med ingredienser som förhindrar uppbyggnaden av hård hud och ger ett långvarigt härligt resultat. Den kostar 139 kr för 100 ml.
 
 
Det är svårt att veta om denna produkt verkligen förhindrar att hård hud bildas på fötterna eftersom det kräver en lite längre testperiod. 
Doften är en mild mint-variant som passar mig väldigt bra eftersom jag egentligen inte gillar mint-dofter, och vissa fotkrämer kan vara väldigt starka i doften. Jag gillar förpackningen som har en läcker färg, det enda minuset är kanske att den känns lite väl plastig. Det är toppen med en tub och ingen burk. Konsistensen var lagom krämig och lätt att smörja fötterna med. Den gick snabbt in i huden och gav en skön känsla. En bra fotkräm som mjukar upp fötterna, men har man problem med pirr i fötterna ska man nog satsa på en fotkräm med starkare doft och kylande effekt.
 
Betyg
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0