Glossybox-recension: Love & Toast - Showergel Persimmon Plum

Det är dags att börja recensera mina Glossybox-produkter från Oktober, och först ut är shower crème Persimmon Plum från Love & Toast.
 
Alla produkter från Love & Toast är över 97% naturliga och är helt fria från parabener, sulfater, propylengykol, ftalater, triclosan, mineraloljor och syntetiska färgämnen och produkterna är ej testade på djur
Med denna duschcreme från Love & Toast låter du dina sinnen omges av ett stimulerande och grönskande rikt lödder som doftar gott av fruktig aprikos. Duschcremen innehåller förutom aprikoskärneolja, sheasmör, aloe vera, kamomill samt kaprifol som skonsamt tvättar bort toxiner. Den har en härligt ”lyftande” doft som dröjer sig kvar långt efter din dusch.
Pris: 99 kr för 242 ml
 
Det här är en riktigt bra duschcreme! Doften är helt underbar och den löddrar alldeles lagom på huden. Konsistensen är lite rinnig men med tanke på att förpackningen är ganska hård så är det nog bra. Jag har en känsla av att det kan vara svårt att klämma ut produkten ur förpackningen i slutet, just eftersom den är hård. Den är däremot väldigt snygg och annorlunda med en rektangulär förpackning.
Jag kan tänka mig att detta är en riktigt bra duschcreme för veganer så jag ska tipsa min väninna Alex om den.
 
Betyg:


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0