Glossybox-recension: Pureology - Super smooth schampoo och conditioner

Det är dags för nästa recension av mina Glossybox-produkter från September, nämligen schampot och balsamet Super smooth schampoo och conditioner från Pureology.
100% veganska och utslätande formulas som ger unika anti-frizz egenskaper och bevarar hårfärgen. Bevarande växtextrakt från Cameliablomman, samt Sesam- och Sheabutter och vårdande ekologiska extrakt från Kamomill och Olivolja.
Pris: Schampo 280 kr för 250 ml, Balsam 320 kr för 250 ml
 
 
När det gäller schampo och balsam är jag extremt kräsen eftersom mitt hår är så behandlat, blekt, färgat, frissigt och tjockt, och därför behöver håret det absolut bästa för att se och kännas bra. Mitt favorit-märke är Redken och jag jämför alla schampon och balsam med dem jag har därfirån. Med det sagt måste jag medge att jag är väldigt imponerad av dessa produkter. Eftersom jag verkligen ville känna hur de kändes i håret så använde jag ingen inpackning emellan. Schampot doftade underbart gott, balsamet doftade inte riktigt lika gott som schampot men ändå gott. Schampot var riktigt lent och mjukt, och enkelt att arbeta in i håret. Det löddrade väldigt bra och gjorde inte håret risigt vilket vissa schampon kan göra (speciellt den delen av håret som är blekt). Balsamet redde ut håret riktigt bra och hade en tjock konsistens men var ändå ganska dryg. Jag överväger faktiskt att köpa dessa produkter i originalförpackningar.
 
Betyg:


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0