Grön/lila sminkning

Idag provade jag mitt lite billigare smink tillsammans med min eyeprimer, men eftersom jag jobbade idag så vågade jag inte använda alltför starka färger så resultatet är lite mesigt. Jag använde dessa färger:

En skogsgrön ögonskugga från Rimmel, en plommonfärgad ögonskugga från H&M och en highlightskugga under ögonbrynen och att sudda lite med.

Resultatet blev följande:

Jag har även lagt eyepencil "vanilla" innanför de nedre ögonfransarna, eyepencil "golden days" under ögonen och den lila ögonskuggan ovanpå "golden days" i slutet av ögat. Mascaran är som vanligt L'oréals Volume Collagene. Jag målar inte mina underfransar på vardagarna eftersom de är så långa och med eyepencils till ser det så väldigt sminkat ut.

Jag har försökt att hålla mig på ögonlocket för att få en mindre dramatisk look. Grönt längst in och lila längst ut och sen suddade jag ihop dem med den silvriga skuggan. Blixten tar även bort lite av färgpigmenten tyvärr, annars är grönt och lila perfekta färger för mina gröna ögon.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0