Glöm inte att rengöra dina penslar

 

Här är mina mest använda penslar och borstar. Alla förutom en är från Make Up Store och vi kör en lista på dem från vänster till höger:

- Powderbrush

- Blushbrush

- Foundationbrush

- Fanbrush (tar bl.a. bort ögonskuggsrester som hamnat på huden)

- Consealerbrush

- Eyeshadowbrush medium

- Eyeshadowbrush small

- Eyeshadowbrush mini (för ögonvrån och under ögat)

- Eyeshadowbrush small (ej MUS)

- Blendingbrush (sudda ihop ögonskuggorna så man får bort vassa kanter)

- Smudgebrush (sudda eyelinern och/eller ögonskuggan under ögonen)

- Anglebrush (fylla i ögonbrynen)

- Eyeliner brush

- Mascarabrush

 

Kom ihåg att alltid rengöra dina penslar ordentligt efter användning! Jag tvättar penslarna som används till flytande eller krämiga produkter direkt efter användning dagligen med Brush cleaner från Make Up Store (135 kr) men även en gång på helgen med varmt vatten och diskmedel. Mina andra penslar som används till torra produkter tvättar jag en gång i veckan på helgen med varmt vatten och milt schampo. Låt penslarna ligga raklånga på en handduk när de torkar så att inte vattnet löser upp limmet i penselskaftet.

När det gäller Brush cleaner så häller jag några droppar i locket och doppar sedan min foundationbrush och min consealerbrush i vätskan för att sedan torka av dem på en handduk som alltid ligger vid mitt smink i mitt sminkbord/bokhylla. Det går på några sekunder och borstarna torkar på någon minut. Hur enkelt som helst och väldigt nödvändigt då det annars samlas bakterier i borstarna som du smetar ut på din hud vid nästa användning.

 

För en bra Tutorial på detta:

 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0