Hår-rutin



Just nu använder jag serien L'oréal Professionnel Absolut repair som gör underverk på mitt slitna hår. Jag har blekt mitt hår i 5 års tid, även om jag numera är mellanblond/ljusbrun med röda inslag, så finns det slitna håret under den nya färgen och kräver lite extra omsorg. Jag schamponerar alltid håret två gånger, den första gången för att få ur alla produkter som jag haft i håret och den andra gången för att låta schampot tränga in i håret och reparera det. Sedan sätter jag i inpackningen och låter den sitta ca 10-15 min. Därefter tar jag en liten klick balsam i längderna på håret. När håret är handdukstorkat så har jag i serumet i topparna som förhindrar klyvna toppar och sedan leave-in-produkten som hjälper mitt slitna hår att bli lent och fint.
Sedan har jag även en värmeprodukt som skyddar håret mot både fönen och plattången, en volymgivande produkt i hårbotten för volym där och avslutar med en glansgivande produkt som gör håret helt fantastiskt!


Kommentarer
Nina

Varföt tar du balsam efter inpackning? Inpackningen e ju som ett balsam håret blir lent utan balsam..Inpackning rules...! AWSOME

2010-01-05 @ 19:34:39
Liz

Svar till Nina:

Balsam "stänger" hårstråt, inpackning öppnar det. Balsamet fördelar jag alltid i topparna/längderna då inpackning inte alltid endast hjälper på ett sönderblekt hår.

2010-01-05 @ 19:51:02
URL: http://sminkliz.blogg.se/
Nina

Jaha ok så om jag har färgat håret då ska använda inpackning ska jag ALLTID avsluta med balsam eller kan man skippa det någon gång?? Hur vet du så mycket när du inte e utbildad som du skrev..=) Skulle vara kul att veta.

2010-01-09 @ 16:44:59
Liz

Svar till Nina:

Jag avslutar alltid med balsam. Inpackningen har jag bara i håret 2 ggr/vecka, men ja, man bör alltid sluta hårstråt med balsamet efteråt. Fråga din frisör om du inte litar på mig :P



Jag har lärt mig nyttiga saker under årens lopp via min frisör, andra skönhetsbloggar, "tjejtidningar" såsom Cosmopolitan m.m. Är man intresserad av något så söker man svaren antingen i tidningar eller på internet t.ex. Meningen med den här bloggen är just att jag vill dela med mig av alla små tips som jag har snappat upp genom åren :)

2010-01-09 @ 18:35:34
URL: http://sminkliz.blogg.se/
Nina

Jaha tack så mycket för svaren, Jag känner mig väldigt nöjd med din blogg..Läser den varje dag och väntar spänt på nya inlägg...

Var klipper du dig ngnstans söker allt nya frisörer skulle vara kul att prova något nytt. =) Jag bor i sthlm..

2010-01-11 @ 13:24:31
Liz

Svar till Nina:

Va kul att du gillar min blogg! :) Jag ska uppdatera mer men har inte haft tid just nu...

Jag klipper mig hos frisören där jag bor och eftersom jag inte vill avslöja vart det är så kan jag tyvärr inte tipsa om dem. Man får prova sig fram tills man hittar en frisör som man klickar med :)

2010-01-11 @ 16:37:46
URL: http://sminkliz.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0