Recension - Define-a-lash mascara

Produkt: Define-a-lash mascara
Märke: Maybelline
Pris: Ca 140 kr

Om produkten: Den här mascaran ska ge ett klumpfritt resultat och separera ögonfransarna, dessutom ska den ge en bra längd.

Positivt: Snygg förpackning, det blir inga klumpar på fransarna, fransarna känns lite längre.

Negativt: Jag gillar inte gummiborsten som är svår att arbeta med. Tar tid att få till den svärta som jag vill ha på mina ljusa fransar. Ingen partymascara utan ger ett mer naturligt resultat.

Mina åsikter: Jag tror att mina fransar är för ljusa och tunna för just den här mascaran. Den ger mer längd än volym, och jag vill ha både och. Första gången jag använde den satte den ihop flera fransar på innerkanten till en enda frans och sen gick det inte att dela på dem. Andra gången provade jag att först använda en volymmascara som inte heller ger mig det resultat som jag vill ha, och sedan använda Define-a-lash ovanpå, och då lyckades jag få både volym och längd, men det är ju ingen hållbar lösning. För mig var det här ingen bra mascara och jag kommer absolut inte köpa den igen.

Betyg: 2/5

(klickbar, lånad från google)



Kommentarer
Ninni

Jag gillade verkligen den gröna Define-a-lash, den gav både volym och längd tyckte jag. Denna har jag dock inte provat.

2010-04-30 @ 10:28:14
URL: http://colourbyninni.blogspot.com
Tips!

Synd att du inte gillade den. Jag brukar inte vara nåt större fan av Maybellines mascaror, men jag har hittat en jag gillar - Lash Stiletto. den är OTROLIG! Jag har oxå tunna fransar, men denna både förlänger och ger volym.

2010-05-16 @ 15:29:27
Liz

Svar till Tips:

Då kanske jag ska prova den nån gång. Min favorit är L'oréals Voluminous x5 mascara Carbon black. Den kommer alltid finnas bland mina mascaror :)

2010-05-16 @ 20:05:11
URL: http://sminkliz.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0