Clinique-inlägg

Jag kunde till slut inte hålla mig borta från Cliniques erbjudande inne på Åhléns i Stockholm. Om man köpte två stycken produkter från Clinique så fick man en necessär fullproppad med härliga produkter! Tro mig, jag försökte verkligen att undvika den disken varje dag, men en dag innan erbjudandet gick ut så gick det inte längre och jag köpte hem följande produkter:

 

Jag älskar förpackningar med pump eller tuber istället för vanliga burkar så jag köpte på mig den stora flaskan (125 ml) med basfuktcrémen Dramatically Different Moisturizing Lotion (DDML) som ska påbörjas när min lilla 50 ml flaska är slut.

Sedan har jag hört så mycket gott om fuktcrémen Moisture Surge Extended Thirst Relief så den var jag tvungen att testa, och det passar ju himla bra nu när jag fått reda på att vad min hud behöver mest är fukt i mängder. Det är därför den stramar ibland och därför jag fick för mig att jag var torr. Nu vet vi att så inte är fallet så nu måste jag anpassa produkterna till min "nya" hudtyp.

 

 

Och här har vi presenten som man fick med! En söt flowerpower-necessär, 7 Day Scrub Cream, Clarifying Lotion typ 2, DDML i reseförpackning, läppstiftet All Heart, High Impact Mascara och Superdefense SPF 25.

Lite klickbara bilder på produkterna:



Sedan fick jag även en provburk med Youth Surge Night, en nattcréme i samma märke som min dagcréme Youth Surge SPF 15.



Alltså ser min Clinique-samling numera ut såhär:



Blir ni också helt obsessed när ni fastnar i en hudvårdsserie och vill ha allt, allt i samma märke? För mig är det väldigt viktigt att ha rengöring och återfuktning i samma märke.
Vad jag missade att ta med på bilden, och som ev kommer bli aktuellt att börja använda igen, är mina produkter i typ 2:



Jag ska försöka recensera allt så småningom, men vill ni läsa bra Clinique-recensioner tills vidare kan ni gå in på Belezas blogg och läsa om bl.a. följande:
Youth Surge SPF 15
Moisture Surge Extended Thirst Relief
Superdefense SPF 25
7 Day Scrub Cream


Kommentarer
Tina (Beleza)

Tack för länkarna, hoppas du gillar produkterna. :)

2010-02-04 @ 10:10:05
URL: http://beleza.blogg.se/
bella

Sv: Det finns ett inlägg vem som vann! En tjej som kallar sig pamsan som också bloggar.

Måste säga att jag på sätt och vis gillar Qliniq´s fulsnygga förpackningar. Dom har sett likadana ut sen 70-talet och funkar än:)

Deras ansiktsvatten dock tycker jag är en riktig marodör för huden:(

2010-02-04 @ 16:35:31
URL: http://bellamakeupartist.blogg.se/
Liz

Svar till Bella:

Oj, jag måste ha missat det. Har haft så mycket att göra de senaste 2 veckorna så jag har inte hunnit läsa en enda av mina favvobloggar... :(



Jag föredrar Cliniques förpackningar framför t.ex. Dermalogica, deras ser så stela ut. Det finns ett ansiktsvatten som är utan alkohol (Mild clarifying lotion) som är toppen! Min hy är en typ 2 (fick jag veta igår) men ansiktsvattnet kan jag inte ha då det bränner i min hud efteråt...

2010-02-05 @ 08:24:45
URL: http://sminkliz.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0