Hudanalys hos Clinique

Idag var jag inne i PUB-huset i Stockholm och hamnade vid Clinique-disken där en supergullig tjej, Maria, gjorde en hudanalys på mig helt gratis! Hon kom fram till att min hud inte bara är torr utan väldigt känslig också, så vi gick igenom vilka produkter som passar perfekt till just min hud. Jag hade faktiskt inte tänkt att köpa allt just då eftersom jag redan har påbörjat massa hudvårdsprodukter från Make Up Store som funkar toppen, men jag kunde inte låta bli. Jag vill gärna ha alla mina hudvårdsprodukter från samma märke och Clinique vet vad dem håller på med, så jag kände att det var dags att testa. Dock kommer jag inte börja använda Clinique-produkterna innan MUS-produkterna är slut, men det är en så härlig känsla att ha dem stående i badrumsskåpet och så länge man inte öppnar dem så håller dem ett tag.

 

Jag fick i alla fall med mig hem allt det som syns på bilden ovan. Men då ska ni veta att jag fick allt detta gratis:

Eftersom jag handlade allt det som hon hade ställt fram till min hud så fick jag ganska mycket produktprover. Jag funderar på att även få en gratis makeup-analys hos henne, men helst vill jag nog fortsätta ha allt mitt smink från MUS, så vi får se. För även om analysen är gratis så kommer det sluta med att jag köper hem det som passar mig och min hud. Jag är bara sån tyvärr.

 

Nu en lite mer nogrannare beskrivning av produkterna:

Take the day off makeup remover är en sminkborttagning som är mild för ögonen men ändå ska kunna ta bort vattenfast makeup. Take the day off cleansing milk tar bort allt smink i ansiktet på ett skonsamt sätt.

Liquid facial soap extra-mild är första delen i Cliniques 3-stegs program som säkert flera har hört talas om. Det är den mildaste formen av rengöringstvål som passar extra torr hud. Den rengör huden på djupet från smuts och orenheter men utan att torka ut huden. Mild clarifying lotion exfolierar huden så att döda hudceller försvinner och hudens naturliga cellförnyelse stimuleras. Det är även ett ansiktsvatten utan alkohol. Min hud reagerade på det ansiktsvattnet med alkohol som var för torr hud, nr 2, förra gången jag provade 3-stegs serien, så nu ska det bli väldigt intressant att se hur min hud reagerar. Dramatically different moisturizing lotion ger endast basfukt så man bör tillföra någon annan ansiktscréme också.

De tre översta crémerna köpte jag själv och de tre understa fick jag med mig hem gratis. Längst upp till vänster har vi Anti-gravity firming eye lift cream som är en ögoncréme som hjälper till att reducera fina linjer (lika bra att börja i tid), tar bort mörka ringar och påsar under ögonen. Youth surge SPF 15 är en dagcréme som innehåller SPF vilket är toppen, men som även återfuktar intensivt och hjälper till att förebygga fina linjer, vilket tyvärr är lättare att få med en torr hud än en oljig hud (men nej, jag har själv inga rynkor än, och det tänker jag inte få heller, därför förebygger jag). Super rescue antioxidant night moisturizer är en avancerad fuktcréme som är rik på antioxidanter och förebygger samt skyddar huden med en gång och långsiktigt.

All about eyes har jag redan provat i flera månader och fullkomligt älskar! Den reducerar verkligen fina linjer, påsar och mörka ringar under ögonen samt återfuktar och vårdar huden. Redness solutions tar bort rodnader och gör så att huden ser jämnare ut. Repairwear lift night återfuktar huden samt tillför massa antioxidanter. Hjälper huden att själv reparera sig.

Moisture surge face spray är bra att spraya på ansiktet om man sitter framför datorn och arbetar hela dagarna, vilket jag gör, för att återfukta huden. Sedan fick jag två stycken High impact mascaror som ska bli spännande att testa.

 

Får återkomma med ordentliga recensioner på produkterna när jag använt dem ett tag, men om alla produkterna fungerar lika bra som All about eyes så är jag inte ett dugg orolig.

Har ni provat Clinique och vad tyckte ni i såna fall?



Kommentarer
Sublim

Jisses, det var ingen dålig shopping-raid! Hoppas du kommer bli nöjd med alltsammans nu då.:)

2010-01-14 @ 17:11:14
URL: http://www.sublimt.se
Emelie

Jag gillar att använda rengöringen (samma som du har) på morgonen när jag inte är så smutsig men ändå vill tvätta mig. Men den är för mesig för att ens ta bort lättare mineralmakeup så jag måste tyvärr kombinera den med en annan rengöring.

2010-01-14 @ 18:22:15
URL: http://pssion.se
Liz

Svar till Sublim:

Jag stod och valde mellan att köpa allt nu eller inget och vänta lite, för jag vill ha allt ifrån samma märke, och ibland går det så väldigt snabbt och enkelt att dra kortet och vips så är köpet gjort :P Men jag blir nog nöjd :)



Svar till Emelie:

Jag tänker inte använda 3-stegs produkterna till att ta bort sminket med, utan jag har Cleansing water från MUS som tar bort sminket perfekt, och även de där två sminkborttagningsprodukterna från Clinique som ska ta bort sminket, så det går nog bra :) Tror inte tvålen är menad att ta bort smink med, iaf sa Clinique-kvinnan det till mig, att man bör använda en sminkborttagningsprodukt först :)

2010-01-14 @ 21:24:33
URL: http://sminkliz.blogg.se/
Madde

ååååh jag älskar clinique!! fan blir lite avis på dig :( på ett snällt sätt jiji :) att du köpe allt! vill oxåååååå

2010-05-24 @ 07:19:15


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0