Liz testar - Estée Lauder Sumptuous Mascara

Nästa mascara som ska testas är Estée Lauder Sumptuous Mascara. Denna mascara är dubbelt så dyr som mascaror från L'oréal, Maybelline, Max Factor etc men det behöver inte göra den bättre. De andra mascarorna som har testats finns här och här. Alla mascaror som ska testas finns här.
 
Produktinformation:
Massor av volym. Är lätt och luftig i konsistensen för att böja och lyfta fransarna. Definierar också fransarna för att understräcka konturen och skilja fransarna utan att klumpa sig. För optimal effekt använd Lash Primer Plus under. 
Pris: ca 305 kr
 Såhär ser mina fransar ut utan mascara:
 
Resultat
 
Jag tycker inte att denna mascara separerar fransarna tillräckligt bra. Man får jobba mycket för att få de svarta och det kan vara det som gör att de klumpar sig lite. Topparna på fransarna blir inte spetsiga utan lockar sig nästan lite, vilket jag inte uppskattar. Jag använde i och för sig inte Lash Primer Plus under som de rekomenderar, men en mascara som inte klarar jobbet själv får sämre betyg. Jag gillar inte heller borsten då jag föredrar gummiborstar, men jag gillar den lite lyxiga förpackningen. Det höga priset (305 kr!) drar ner betyget. Det finns betydligt bättre mascaror där ute för en vettigare slant.
 
Betyg
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0