Liz testar - Max Faxtor False Lash Effect Fusion Mascara

Nästa mascara som ska testas är Max Faxtor False Lash Effect Fusion Mascara. De andra mascarorna som har testats finns här och här och här. Alla mascaror som ska testas finns här.
 
Produktinformation
Det bästa av två världar! Nya Fusion Mascara kombinerar succé-borsten från vår prisbelönta bästsäljare False Lash Effect Mascara med vår mest förlängande formula någonsin. Resultatet? 3-i-1-effekt! Du får knockout-volym, svindlande längd - och 100% fransglamour! En större borste lyfter automatiskt på mer mascara och fördelar den dessutom jämnt över hela din ögonfrans stället för att bara dumpa allt vid fransbasen. Vår patenterade Liquid Lash-formula innehåller särskilda fransförlängningsfibrer som förstärker intrycket av alla dina fransar genom så dramatisk längdökning att de aldrig verkar vilja ta slut. Allt för att göra dina ögonkast sådär oemotståndligt kvinnliga, glammiga, sexiga - varje gång!
Pris: ca 175 kr
 
Såhär ser mina fransar ut utan mascara:
 
Resultat:
 
Det här är den första mascaran någonsin som jag provar från Max Factor, och jag har blandade känslor för den. Jag gillar färgen på förpackningen, även om den känns lite plastig. Borsten däremot har jag riktiga problem med, den är gigantiskt tjock! Jag gillar att det är en gummiborste och fransarna blir långa, men tyvärr inte tillräckligt svarta och ibland klumpar dem ihop sig. Det kräver koncentration att applicera mascaran utan att få den stora borsten i ögat. Den är trubbig framtill vilket jag inte alls gillar eftersom det är svårt att komma åt fransarna längst in. Gummistråna på borsten är dessutom ganska korta och jag känner inte att de kan borsta igenom mina fransar ordentligt för att separera dem och ge svärta runt hela fransen. Borsten drar ner betyget rejält och det tar för lång tid att arbeta med denna mascara. Det positiva är å andra sidan att jag har blivit lite sugen på att testa fler mascaror från samma märke, eftersom jag anar potentialen bakom märket.
 
Betyg
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0