Glossybox-recension: Glossybox - Lipstick

Det är dags att börja recensera mina Glossybox-produkter från Augusti, och först ut är läppstiftet "Glossy Pink" från Glossybox egna märke.
I samarbete med tillverkarna av Illamasqua har Glossybox tagit fram ett läppstift som ska vara minimalistiskt ljust färgat.
 

 
Nu är inte jag typen som brukar använda läpprodukter, förutom läppbalsam, så det ska mycket till för att jag ska älska en läpprodukt. Jag tycker verkligen om förpackningen på läppstiftet och färgen på läppstiftet är också väldigt fin. Det kändes väldigt mjukgörande och sådant är viktigt för mig. Doften däremot är ingen höjdare. Färgen blev fin på läpparna men det kändes väldigt tjockt och kakigt av läppstiftet. Tänderna ser nästan lite gula ut, och det är en av anledningarna till att jag aldrig har läppstift. Det är däremot väldigt hållbart. Jag provade det på kvällen första gången och torkade av det med lite papper. På morgonen dagen efter var mina läppar fortfarande svagt färgade. Ett helt okej läppstift.
 
Färg: 4
Hållbarhet: 5
Design på hylsa: 4
 
Bild på mina läppar utan läppstift:
 
Bild på mina läppar med läppstiftet:
 
Betyg





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0