Nytt från Clinique



Jag var inne på Clinique på Åhléns för någon dag sen och kom hem med det här. Lilla resekitet ska enligt expediten räcka i en månad och då jag och killen bara ska vara i Portugal i två veckor så borde det räcka alldeles lagom länge.
Sen uppgraderade jag mitt ansiktsvatten till typ 1 istället för det milda utan alkohol som jag har använt nu under vintern.
Framåt sommaren blir det antagligen en uppgradering av mina crémer också, men än så länge kan jag ha kvar dem för torr hy, sa Clinique-kvinnan.
Det blev även en pumpflaska med Turnaround Concentrate Visible Skin Renewer som tydligen både ska exfoliera huden lite lätt samt återfukta. Man märker med en gång hur man får porslinshy som håller hela dagen, så jag älskar den här produkten!
På köpet fick jag en liten testburk med Youth Surge Night som jag tänkte ta med på resan om en månad.

Jag vet att jag sa att jag skulle recensera alla Clinique-produkter som jag köpt och använder flitigt, men jag finner inte riktigt ord för min beundran av dem. Min hy har aldrig sett bättre ut eller varit lenare, och alla tecken på min ålder har reducerats med 10 år. Helt fantastiskt. Sen ska jag villigt erkänna att jag inte är så insatt i allt vad parabener och liknande är, utan jag ser mest till resultatet. Om man ser till de flesta sminkbloggarna som finns så är Clinique väldigt omtvistat men jag ställer mig till den positiva sidan helt klart. Enda nackdelen är priset men då ska man tänka på att deras crémer håller i nästan 3 år trots öppnad förpackning, samt att crémerna är väldigt dryga och räcker länge. För mig är det även ett stort plus att man kan få hjälp av proffsiga Clinique-konsulter som är utbildade inom hudvård och vet precis vilka produkter som kan passa min hud.


Kommentarer
Emma P

Roligt att du är nöjd med dina produkter! det är ju faktiskt det viktigaste:)

2010-04-28 @ 14:37:58
URL: http://sminkan.blogg.se/
mija

hallåj !

vart går du o köper dina clinique produkter då du får hjälp av "clinique-experter" ?:) vanliga Åhlens m.m. eller speciella skönhetsaffärer ?



Kan du skriva ut lite priser på dom sakerna du använder ?:)



Hoppas du hare bra :)



//Mia

2010-04-28 @ 20:33:34
URL: http://miamariannejaako.blogg.se/
Emma - skönhet och smink

Jag känner precis likadant som dig gällande Clinique. Jag har aldrig använt bättre produkter och med tanke på resultatet så är priset billigt.

2010-04-28 @ 22:36:19
URL: http://kipso.blogspot.com
Liz

Svar till Mija:

Jag gick till PUB i Sthlm första gången men numera på Åhléns eftersom de har öppet till kl 21 varje vardag samt att det alltid finns någon där att fråga.



Alla Clinique-konsulter som arbetar där i sina vita rockar är utbildade inom hudvård och lite extra inom just Cliniques produkter och det märker man när man ställer lite knepiga frågor till dem.



Jag sparar inte kvittona så jag minns inte priserna exakt, men nu senast kostade lilla resekittet över 300 kr, ansiktsvattnet ca 220 kr och den blå pumpen ca 550 kr. Men oftast har de bra erbjudanden så då kan man komma undan lite billigare.



Ha det bra du med! :)

2010-04-28 @ 23:21:42
URL: http://sminkliz.blogg.se/
Liz

Svar till Emma:

Åh va skönt med en likasinnad :)

2010-04-28 @ 23:23:53
URL: http://sminkliz.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0