Nytt på läppfronten

Jag beställde nyligen hem lite läpp-produkter från Claudia.se och Yves Rocher men när jag trodde att jag fick täckande läppstift så var de istället mer som läppglans i konsistensen. De två första (nr. 85 och nr. 81) är från Yves Rocher och märket heter Rouge Glossy, så redan av namnet borde jag kanske ha förstått att de var mer som läppglans än läppstift, men de var så billiga så jag beställde de av bara farten. På hemsidan står det att de är en kombination av läppstift och läppglans men jag anser att de lutar betydligt mer åt läppglanshållet.

Den svarta hylsan kommer från Claudia och heter Red Shimmer 105 men känns mer orangeröd än röd. På hemsidan beskrivs det här läppstiftet som krämigt, täckande och fuktighetsbevarande, men speciellt täckande tycker jag tyvärr inte att det är.

Såhär ser dem ut:

Nr 85 från Yves Rocher, nr 81 från Yves Rocher och nr 105 från Claudia.

Jag provade även dessa läppbalsam i smakerna jordgubb och vanilj, och de gillar jag verkligen!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0