Uppfräschning av håret

Idag var jag hos frisören och gjorde en liten uppfräschning av mitt hår. Eftersom jag blekte mitt hår i 5 års tid förut så jobbar jag och min frisör Camilla numera på att försöka få en vettigare färg på håret som dessutom stannar kvar. Som ni säkert vet så är det väldigt svårt att få någon färg alls att fastna på blekt hår utan man måste oftast rödpigmentera håret först och det gjorde vi för två eller tre gånger sen om jag minns rätt, och vi båda älskade de röda tonerna i mitt hår så numera är jag honungsblond med röda inslag. Se själva (före och efter bild):

FÖRE                             EFTER


Jag vet att ljuset är olika eftersom det var dagsljus ute när jag gick iväg och då det var mörkt när jag kom hem så fick det bli lampljus istället. Bilden till vänster är när mitt hår är helt ofixat och bilden till höger är när Camilla använt en värmeborste på mitt hår för att få lite fall. Vanligtvis har jag spikrakt hår eftersom jag alltid plattar det.

Hur har ni ert hår? Rakt? Lockigt? Färgat?


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0