Min sminksamling

Här kommer en uppdaterad version av min sminksamling!



I översta lådan finns mina basprodukter som mestadels är från Make Up Store. Jag har mina Wonder Powder, Loose Powder, Dual Foundation, Micronized Compact Powder Transparent, Bronzing Powder och Tri Brow Color i den svarta lådan till vänster. I den röda lådan finns mina Matt Foundation, Liquid Foundation, Neutralizer, Reflex Cover, Studio Foundation, Studio Finish Consealer från MAC och Cover All. Utanför lådorna har jag mina Skin Serum, Prime&Protect, Redness Solutions Daily Protective Base från Clinique, Blush och lite prover samt min pudervippa från MUS.



I andra lådan har jag mina Microshadows från MUS, Primer, Cybershadows, Ögonskuggor från MAC, High Tech Lighter, Paint Pot från MAC, Eyeliners, Mixing Liquid, Eyedust och Mineralskuggor från L'oréal.



I tredje lådan har jag mina övriga skuggor. Det är en blandning av ögonskuggor från IsaDora, H&M, Rimmel, Body Shop, Max Factor och Yves Rocher. Inte världens bästa kvalitet men med en bra primer så funkar de absolut. Längst bak i lådan (till vänster) har jag mina lösa pigment från Barry M och Claudia.



I fjärde lådan har jag mina läpp-produkter. Det finns vanliga läppsyl, läppbalsam från Yves Rocher och Claudia, läppstift från Make Up Store, Clinique, FOB, Yves Rocher, IsaDora, H&M och Claudia, läppglans från Maybelline, MUS, Lancôme, H&M, Yves Rocher, Body Shop, Zara, IsaDora, läppennor från MUS, Yves Rocher, H&M, Rimmel och Body Shop.



I femte lådan finns mina mascaror och eyepencils. I den vita lådan ligger mina tjocka eyepencils från Claudia, mina eyepencils från Make Up Store, några flytande eyeliners och mina påbörjade mascaror. Utanför ligger mina oöppnade mascaror, mina lösögonfransar från Ardell och MUS, franslim, pennvässare, ögonfransböjare och några små paletter med skuggor.


I sista lådan har jag mina ögonskuggspaletter från Coastal Scents, speglar, överblivna produkter, en handduk att tvätta penslarna på och massa annat som ligger huller om buller så den visar jag inte ens.


Ovanpå sminkbordet har jag läppbalsam, handcréme, hårklämmor, tops, penslar, pennvässare, Face Mist, Brush Cleaner, Body Mist och Body Lotion i doften Twenty Forever från MUS, pads och en extra stor spegel. Det ser ungefär likadant ut som när jag fick det av min pojkvän Simon i april på min födelsedag så jag visar kortet som togs då.

Hur ser era sminksamlingar ut?


Kommentarer
bella

Åh det är alltid lika kul att se hur andra har det:)

2010-07-17 @ 19:04:24
URL: http://bellamakekupartist.blogg.se/
Alicia

Gillar verkligen dina ögonskuggspaletter från Coastal Scents! Härliga färger!

2010-07-21 @ 13:11:51
URL: http://leightonmeestersstil.blogspot.com
Anna

Imponerande! Jätte roligt att se din nya uppdaterade sminksamling :) Kram <3

2010-07-22 @ 01:50:21
Mikaela

haha ... min samlig ser ut ungefär som din, fast inte lika organiserad! ;P Jättesmart att använda babydollboxarna och kartongerna till parfymerna! Det ska jag nog ta efter! ;D Ha det gött!

2010-07-23 @ 13:19:52
URL: http://mickelickan.blogg.se/
Liz

Svar till Bella:

Det tycker jag med! Min blogg går bl.a. ut lite på att jag lägger upp sånt som jag själv uppskattar att läsa om på andra sminkbloggar ;)



Svar till Alicia:

Ja, de är bra. Jag köpte min hos IaMias.



Svar till Anna:

Tack :) Nu vill jag se din vännen! Ta kort och skicka <3



Svar till Mikaela:

Hehe ja, jag har tittat på organiseringsvideor på youtube och kom på att jag ju faktiskt har bra lådor/askar att organisera med :)

2010-07-23 @ 21:30:28
URL: http://sminkliz.blogg.se/
Emma P

Vad mycket fina grejer du har och vilken ordning:) Det är mycket rörigare bland mina grejer...

2010-07-25 @ 21:32:36
URL: http://sminkan.blogg.se/
Liz

Svar till Emma:

Hehe jag tycker det är så roligt att hålla på med sminket, sortera och komma på bra lösningar. :)

2010-07-26 @ 11:09:47
URL: http://sminkliz.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0