Tips - använda flera ögonskuggor

Här kommer ett inlägg mer riktat till nybörjare på sminkområdet.
Ibland kan det vara knepigt att använda flera ögonskuggor samtidigt men jag ska ge er ett litet tips:



1) Placera den ljusaste ögonskuggan längst in på ögonlocket och under ögonbrynet.
2) Placera mellanskuggan mitt på ögonlocket och ev i globlinjen.
3) Placera den mörkaste skuggan i globlinjen och ev på yttre ögonlocket.
Glöm inte bort att sudda ihop kanterna på skuggorna så att man får ett mjukare intryck.

Jag använde följande färger:



Kom ihåg att alltid använda en primer innan! Annars blir det veck på ögonskuggan och den kommer inte sitta kvar hela dagen. En primer är alltid värd att lägga ner lite mer pengar på, då kan du använda billigare ögonskuggor istället om du vill. MACs primer Paint Pot i färgen Painterly kostar 190 kr men kommer räcka länge, länge för mig, trots att jag använder den dagligen.






Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0