Parfymsamlingen

Jag tänkte att jag skulle visa er min lilla parfymsamling. Jag älskar ljusa, fruktiga dofter och det märks i parfymhyllan hemma. Såhär förvarar jag de för tillfället:


Utan inbördes ordning kommer nu här mina parfymer:

Green Summer från Yves Rocher Finns inte kvar i deras sortiment, limited edition. Favorit! Doftar sött och lite äpplen. Min typiska sommardoft!



I do från Make Up Store Favorit! Mild och vaniljig doft.


Frudelicious från Make Up Store Lite för stark doft så jag kan bara spraya en gång och sedan fördela det.

 

Ode á l'amour från Yves Rocher Doftar väldigt sött och rosigt. Gillar inte korken, föredrar sprayförpackningar.


Cool Water från Davidoff Underbar sommardoft! Även om hypen av den är över tycker jag fortfarande om den.


Syren från Pur Désir/Yves Rocher Favorit! Doftar helt underbart av syrén.


Ming Shu
från Fleur Rare/Yves Rocher Doftar lite svagare men innehåller inte alkohol så man kan ha den på i solen om man vill det.


J'aime
är en billig parfym från H&M som inte finns kvar längre. Använder den bara om jag ska gå hemma hela dagen men ändå vill dofta lite gott.


Muguet des Bois
från Yves Rocher Finns inte kvar i deras sortiment men doftar liljekonvalj.


Ros från Pur Désir/Yves Rocher Har utgått från deras sortiment och jag kan förstå varför. Den doftar lite för starkt av ros. Ingen favorit.


Paris Hiltons
första doft är min signumdoft. Helt klart favoriten med stort F!


Mini-förpackningar av Naturelle och Green Summer från Yves Rocher


Mini-förpackningar av Aqua di Gio från Armani (hade den normala storleken förut) och Evidence från Yves Rocher



Kommentarer
bella

Va kul att se vad du gillar för dofter!

Funderar på ett liknande inlägg:)

2010-05-23 @ 21:24:42
URL: http://bellamakeupartist.blogg.se/
Liz

Svar till Bella:

Ja gör det! Vore jättekul :)

2010-05-23 @ 21:55:16
URL: http://sminkliz.blogg.se/
Ninni

Jag gillar också lätta friska parfymer. Jag håller på att testa 22 olika parfymer som jag har prover på i min blogg så häng gärna med och läs, du kanske får inspiration! :-)

2010-05-24 @ 12:38:16
URL: http://colourbyninni.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0