Vardagssminkning

Jag är sådär himla trött på mornarna nu igen och då måste det gå snabbt att sminka mig, vilket det alltid gör om jag vet precis vad jag ska använda och hur jag ska göra. Basen är viktigast eftersom det ger ett väldigt bra slutresultat (min hy är len och utan några ojämnheter, men den blir lätt röd och jag får fräknar på sommaren vilket jag inte tycker om). Ögonen gör jag för tillfället såhär:




Jag har använt följande produkter:
(allt från MUS om inget annat anges)
- Eyeprimer Clear över hela locket upp till ögonbrynet
- M/S Muffin eller M/S Charity (varierar mig) över hela locket upp till ögonbrynet
- C/S Gold i globlinjen
- Eyepencil Dusty Smoke som eyeliner runt hela ögat
- M/S Jubilee ovanpå eyelinern
- Mascara (olika, just nu provar jag att kombinera dessa två för både längd och volym till fransarna):


Extra Volume Mascara från Couleurs Nature/Yves Rocher och Define-a-lash Volume Mascara från Maybelline


Kommentarer
Emma P

Riktigt fin vardagssminkning! Känner igen det där med att jag behöver vara förberedd. Har jag bråttom brukar jag alltid förbereda sminkväskan dagen innan med de grejer jag ska använda...

2010-05-12 @ 09:31:33
URL: http://sminkan.blogg.se/
Liz

Svar till Emma:

Tack :) Ja precis, man orkar inte va kreativ jämt :P

2010-05-12 @ 12:59:24
URL: http://sminkliz.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0