Liz testar - Maybelline One by One Satin Black mascara

Det är dags för lite mascara-tester. Jag letar alltid efter den perfekta mascaran som ger långa, tjocka, svarta fransar som ramar in ögonen, och det kommer hela tiden ut nya på marknaden.
Först ut i mascara-testet är Maybelline One by One Satin Black mascara (alltid så extremt långa namn!). För info så målar jag alltid två lager mascara, det första för att separera fransarna och ge dem längd, det andra för att göra dem riktigt svarta (mina egna är nästan genomskinliga).
 
Produktinformation:
Upplev fantastisk volym utan klumpar med One by One Satin Black! För ännu djärvare och svartare fransar.
One By One Satin Black innehåller extra svarta pigment och har mjukgörande formula av vitamin C och Aha fruktextrakt som ger släta och klumpfria fransar. Den unika gummiborsten med 300 borst – 3 för varje frans - fångar Satin Black alla dina fransar för en voluminös look!
Pris: ca 145 kr
Såhär ser mina fransar ut utan mascara:
 
Resultat:
 
Jag gillar att fransarna blir riktigt svarta och långa, men mascaran har en förmåga att göra mina fransar lite ostyriga istället för raka. Man tänker inte på det, förutom om man kommer så nära som på korten här ovan, men det drar ändå ner betyget lite. Borsten är lätt att arbeta med - jag föredrar gummiborstar då de separerar fransarna mer än andra borstar. Förpackningen känns tråkigt plastig men jag gillar den svarta korsetten på. Precis som produktbeskrivningen säger så blir det inga klumpar och man kan få fransarna riktigt svarta, och med tanke på hur tunna mina fransar är så gör den ett bra jobb.
 
Betyg
 
 


Kommentarer
Mia

tack så mycket =)

2012-08-03 @ 11:00:32
URL: http://www.miasmakeup.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0