Mitt sminkbord

Jag har haft storstädning vid mitt sminkbord och även rensat ut mycket av allt smink. Det här är en av mina favoritplatser i lägenheten. Det enda som fattas är bra ljussättning. Den fina lampan till vänster som min kille köpte till mig (tillsammans med sminkbordet, speglarna och byrån!) är trasig så en tillfällig lampa har ställts dit, men jag gillar den inte alls. 
När man bor i en 2:a men har så mycket saker att man egentligen borde ha en 4:a så används alla platser till förvaring, därav min fina resväska som står under sminkbordet. Inuti den ligger min nya kabinväska som kostade på tok för mycket men som är fantastiskt snygg! Ovanpå finns askar med produkter som ska testas, bl.a. de från Glossybox.
 
 
Ovanpå sminkbordet har jag följande:
 
 
Mina ögonskuggspaletter från Make up Store och MAC. Sammanlagt 35 ögonskuggor från Make up Store och 9 ögonsluggor från MAC (jag har 42 ögonskuggor från Make up Store och 15 ögonskuggor från MAC men alla finns inte i paletterna)
 
 
Från vänster till höger:
Face Mist från Make up Store, rengöring för mina penslar/borstar, Aroma Balm för nagelbanden, borstar till ansiktet och penslar till ögonen, några parfymer som används just nu, kajalpennor, eyeliners, mascaror, All Nighter från Urban Decay, Match Master-foundation från MAC, liten flaska med Face Mist från Make up Store.
 
Såhär ser det ut inuti min lilla byrå där allt sminket finns:
(uppifrån och ner)
 
 
Första lådan innehåller primers, foundations, consealers, puders, bronzers och blushes. Det mesta kommer från Make up Store och MAC, men även från Clinique, Chanel, L'oréal, Garnier och Isadora.
Det kanske ser oorganiserat ut men jag har allt i en ordning som funkar för mig, med mest använda produkter längst fram i lådan (till höger på bilden).
 
 
Andra lådan innehåller eyeprimers från Make up Store, MAC, Too Faced och Urban Decay, och ögonskuggor från Make up Store, MAC, Chanel, Guerlain, Armani, Clinique, Estée Lauder och min älskade NAKED-palett från Urban Decay.
 
 
Tredje lådan innehåller ögonskuggor av lite enklare kvalitet men även mina vackra glitter-eyedust (i vita lådan till höger) samt gel- och cake-eyeline från Make up Store, Mixing Liquid (används till glittret) och mina eyedust och glitter från Make up Store.
 
 
Fjärde lådan innehåller mest extra foundations, puder, consealer, bronzers, speglar, puderpuffar och mina nyinköpta oöppnade produkter.
 
 
Femte lådan innehåller svampar, lösögonfransar,  lösögonfranslim, extra mascaror, några nagellack som inte får plats i nagellackshyllan, en handduk att rengöra penslar/borstar på, alcogel, handkräm, pennvässare och under svamparna ligger min Coastal Scent-ögonskuggspalett.
 
 
Sjätte lådan innehåller alla mina läpprodukter. Jag vet faktiskt inte varför jag har införskaffat så mycket läppstift, läppglans, läppennor och läppbalsam när jag inte använder sånt ändå. Eller jo, mina läppbalsam använder jag jämt, men inte det andra. Fint är det i alla fall, och jag har inte mage att slänga det.
 
 
Ovanför sminkbordet finns mina fina nagellack från OPI, Essie, Make up Store, MAC och övriga märken.
 
 
Jag har alltid några parfymer framme som jag använder, resten förvaras mörkt så att doften håller längre. Jag byter alltid ut mina parfymer efter säsong. Nu på hösten vill jag ha lite starkare och mörkare än på våren/sommaren då jag vill ha väldigt fruktiga och ljusa parfymer. Det kommer en uppdaterad parfym-kollektion framöver (jag har 23 st...)
 
 
När jag ändå håller på så kan jag lika gärna visa min lilla örhängessamling också. Jag ska köpa en smartare förvaring som går att snurra på så att man ser alla örhängen. Nu hänger det även på baksidan av dessa ställningar och det är så knepigt att få en bra överblick.
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0