Lockigt hår

Mitt hår är vågigt, tjockt och frissigt av sig själv, vilket gör mig irriterad eftersom jag helst av allt vill ha rakt hår. Därför har jag oftast mitt hår plattat. Jag tycker att det är väldigt fint med lockigt hår men då ska det vara kontrollerade lockar, inte som mitt hår är av sig själv. Nu på hösten när det är fuktigt i luften av allt regn så blir mitt hår frissigt och inga produkter i världen verkar klara av att hålla mitt hår helt spikrakt. Då är det skönt att ha ett alternativ, nämligen kontrollerade lockar.
 
Såhär:
 
När jag har tvättat håret så låter jag det torka ett tag i handduk så att det endast är fuktigt. Sedan har jag i en olja som mjukgör håret och därefter fördelar jag oljan genom hela håret med mina händer vilket samtidigt reder ut håret. Jag delar håret i två lika stora delar och tar i en pump av Tigi Catwalk Curls Rock Curl Amplifier i varje del av håret. Sedan flätar jag håret och efteråt drar jag ut flätan lite så att den blir lösare (för större lockar). Jag pushar upp håret på huvudet så att det inte ligger platt och får på så sätt volym på toppen. Sedan sover jag på håret. Man kan torka håret med hårtork innan om man inte vill sova med blött hår.
Dagen efter tar jag ut flätorna och separerar lockarna. Jag behöver inte spraya eller ha i några andra produkter i håret, utan dessa lockar stannar kvar i 4 dagar. Det kan bero på kvalitéen på mitt hår. Vid finare hår kan man säkert behöva spraya en lättare hårspray för ett hållbart resultat.
 
Jag föredrar lockarna som blir dag 2 då de ser lite naturligare ut. Här är håret under flera dagar:
 
Dag 1
 
Dag 2
 
Dag 3
 
Dag 4
 
Tigi Catwalk Curls Rock Curl Amplifier heter numera Tigi Catwalk Curlesque Amplifier
 
Denna har jag, men de har bytt utseende på produkten så den ser ut såhär numera:
 


Kommentarer
Jennifer

Du har verkligen fint hår, både när det är lockigt & rakt :D

Svar: Tack snälla :)
Liz

2012-10-19 @ 08:38:33


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0