Glossybox-recension: Balance Me - Wonder eye cream

Det är dags för sista recensionen av mina Glossybox-produkter från September, nämligen ögoncremen Wonder eye cream från Balance Me.
 
En trippelverkande ögonkräm som piggar upp trötta ögon, reducerar mörka ringar och minskar synlighet  av fina linjer med en återfuktande hyaluronsyra som ljusar upp och mjukgör den känsliga huden runt ögonen.
Denna naturligt aktiva kräm är krämig men absorberas lätt. Den innehåller romersk kamomill, uppljusande citron, gurkolja, trollhassel, granbarr, mjukgörande kokosnöt, nypon- och morotsolja - allt för att ljusa upp och mjukgöra den känsliga huden runt ögonen.
Pris: 239 kr för 15 ml.
 
 
Det tar tid att testa en ögonkräm eftersom resultatet oftast visar sig efter flera veckors användande. Vad jag kan säga om denna crème är att konsistensen är väldigt lätt vilket gör det enkelt att applicera på den känsliga delen runt ögat. Den doftar som min nattcrème från Biotherm men jag kan inte härleda doften. Den är inte otrevlig men inte fantastisk heller. 
Området runt mina ögon var redan från början i bra kondition eftersom jag använt ögoncrème i 3-4 år. Jag har inga rynkor eller torrhetslinjer, mitt enda problem är mörka ringar under ögonen.
Jag har sett Fleur de Force på Youtube använda denna ögoncrème vilket ger pluspoäng.
Förpackningen är verkligen söt och jag föredrar tuber framför burkar. 
 
Betyg:


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0