Dagens inköp

Idag tog jag en sväng förbi mellandagsrean men det enda som jag hittade på rea var dessa nagellack från Isadora för 29 kr/styck.

Det andra som jag hittade var inte på rea men det hindrade inte mig. Följande fick följa med mig hem från Kicks:

Brush cleaner spray som gör det om möjligt ännu lättare att dagligen rengöra sina penslar och borstar. Man håller penseln mot en handduk, sprayar på med detta och sedan torkar man av penseln på handduken och så är den ren och klar för användning igen.

Lösögonfransar som är halvor att sätta längst ut på fransraden och lösögonfransar som glittrar, inför nyår.

 

Sedan hamnade jag på favvostället of all times: Make Up Store och där inhandlades följande:

Bronzepowder "Tan". Jag är en blekfis men med den här produkten får man en aning bättre färg. Tänk på att inte överdosera detta! Pudra lite i hårfästet i pannan och lite under kindbenen, ungefär som ett C ska det läggas på.

Microshadow "Savanna". Ger ett naturligt resultat på ögonlocket.

Cybershadow "silver" och "gold". Så gudomligt vackra färger!

Såhär ser färgerna ut med eyeprimer. Överst är det Savanna, bredvid har vi Silver och nederst ser ni Gold.

Gel eyeliner "black". Gör det om möjligt ännu enklare att sätta dit en snygg svart inramning av ögat.

Synthetic anglebrush och Global blending brush large. Den första används i gel eyelinern eftersom man ska ha syntet-penslar i flytande eller krämiga produkter och den andra ska hjälpa mig att bli bättre på att sudda till vackra sminkningar.

Och det här fina lipglosset "flash" fick jag gratis (plus en spegel och en fil) bara för att jag är stammis där. Såna här småsaker (plus deras underbart trevliga humör och kunskaper) gör att jag återkommer till samma ställe om och om igen för att fylla på min sminksamling.

 



Kommentarer
Emmacornelia

OJ, tack !! :D rar du är!

Vad tyckte du om läppglanset & färgen?



Kramar

Emmacornelia

2010-05-20 @ 13:50:02
URL: http://fabhome.blogg.se/
Liz

Svar till Emmacornelia:

Menar du läppglanset som finns på bild i det här inlägget?

Det är väldigt hållbart och färgen är fin. Inte så lila som man kanske var rädd för utan en svagare ton.

Kram

2010-05-20 @ 14:37:18
URL: http://sminkliz.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0