Djuprengöring av ansiktet 2 ggr/vecka

Två gånger i veckan tar jag en riktigt lång dusch då jag fixar lite extra med kroppen, håret och ansiktet. Håret får en inpackning, kroppen blir skrubbad och ansiktet får sig en djuprengöring och lite extra återfuktning. Jag ska berätta om den sistnämnda processen.

Jag börjar med att rengöra ansiktet med antingen Cliniques Liquid facial soap mild eller Sebo Specific mild rengöring med peelingeffekt från Yves Rocher.

Sedan peelar jag ansiktet för att få bort alla döda hudceller och då har jag flera produkter som jag använder:

Peeling mask från Make Up Store, Forever Aloe scrub med Aloe Vera, Peeling med frön från Yves Rocher, Peeling med bambu från Pure Calmille och Peeling med aprikoskärnor från Yves Rocher.

När ansiktet är ordentligt rengjort så lägger jag en fuktighetsmask som verkligen återfuktar min torra hy ordentligt och ger den näring. Även här har jag flera alternativ:

Moisture mask från Make Up Store, Aqua mask från Make Up Store, Återfuktande ansiktsmask från Bio Specific, Fuktighetsgivande mask från Yves Rocher och Fuktighetsgivande mask med druvsaft från Yves Rocher.

Ibland lägger jag även en Djuprengörande mask med citronskal från Yves Rocher, men inte lika ofta som de återfuktande maskerna.

 

Efter allt detta så smörjer jag in ansiktet med den vanliga processen; skin serum, ögoncréme och ansiktscréme. Man blir oerhört len och mjuk, och huden strålar av friskhet!

 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0