Rengörings-rutin



Det här är produkterna som jag använder varje kväll när jag rengör mitt ansikte. Jag börjar att ta bort sminket med L'oréals Make-up remover waterproof som verkligen får bort vattenfast mascara. Billig är den också, ca 80 kr på H&M. Sedan sprayar jag Make Up Stores Cleansing water på en fuktig pad och rengör ansiktet med. Detta brukar jag upprepa två gånger för att verkligen få bort allt smink och all smuts som huden blir utsatt för. Den här produkten är supereffektiv och doftar himmelskt gott. Sen är det dags för ansiktsvatten och jag använder Make Up Stores Face cool balm som passar bra för lite irriterad hud (min hud är väldigt torr). Den är läkande, lugnande och motverkar rodnader vilket är perfekt för min hud.

När ansiktet är rengjort smörjer jag in det med Make Up Stores Skin serum som motverkar tecken på tidigt åldrande och som dessutom gör din hud silkeslen. Man kan även använda den som en primer under foundation, vilket jag gjorde innan produkten Prime & Protect kom ut.
Efter serumet är det dags för återfuktning av ögonen och jag använder just nu Cliniques All about eyes eftersom jag fick den i present när jag fyllde år. Den är underbar och väldigt mjukgörande, verkligen skön konsistens, så när de andra ögoncremerna tar slut kan jag absolut tänka mig att köpa fler av den här produkten. Den minskar påsarna under ögonen, tar bort mörka ringar och minskar de fina linjerna runt ögonen, vilket jag kan skriva under på att det stämmer!
Vanligtvis använder jag Make Up Stores Firming eye creme eller Tea eye gel som också motverkar för tidigt åldrande runt ögonen, tar bort mörka ringar, påsar under ögonen och återfuktar ögonpartiet.
När det gäller ansiktscreme så använder jag Make Up Stores Night time som är perfekt för torr hud, doftar underbart och har en härlig konsistens.
Jag avslutar hela proceduren med Make Up Stores Treatment mascara som är som ett balsam för fransarna och gör de längre och tjockare.

Det här använder jag varje kväll. På mornarna sprayar jag bara på Make Up Stores Face mist, Cliniques All about eyes och Make Up Stores Night time innan det är dags för foundation-rutinen.




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0