Tips för att få till en snygg eyeliner

 

Jag tycker att det kan vara jättesvårt att få till sin eyeliner så den är sådär perfekt som man vill ha den, men ibland lyckas man, och jag ska dela med mig av ett litet knep som brukar hjälpa mig. För att få en bra slutspets ("kråkspark") så brukar jag använda mig av en anglebrush och en mörk ögonskugga och lägga på den först som en mall. Mycket lättare att ta bort med en tops om det blir fel och göra om. Med anglebrush räcker det ju med ett  tryck så har du en hel färdig linje.

 

 

Jag använder cake-eyeliner och en eyelinerbrush från Make Up Store tillsammans med en anglebrush och eyeshadow "cupol" från samma märke.

 

Och såhär blev det färdiga resultatet. Ja, min kamera suger. Ja, det är för mycket blixt. Nej, mina ögonbryn är inte målade såhär ljusa utan det är faktiskt blixten som förstör dem. Även på första bilden ser de väldigt ljusa ut men i verkligheten har de samma färg som håret.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0