Förlåt för dålig uppdatering

Förlåt för dålig uppdatering, men jag har två veckors semester nu (med start idag!) och det finns så väldigt mycket annat jag vill försöka hinna med då. Igår bakade jag och min kära pojkvän/sambo mazariner t.ex. Där fick ni veta nåt personligt om mig. Vi ska ev åka på en sista minuten resa också, eller så sparar vi pengarna till i sommar samt i höst då två härliga resor är planerade. I alla fall ber jag er som dagligen läser min blogg om ursäkt för brist på nya inlägg. Jag ska försöka åtgärda det nu.

 

Hur du får fransar som pekar uppåt:

Själv har jag inte det problemet då mina fransar automatiskt går uppåt, och då jag någon gång har provat med en ögonfransböjare så får jag löjligt långa fransar. MEN, för de flesta så bråkar fransarna och vägrar stanna uppe och då har jag följande tips:


- Värm försiktigt fransböjaren med din hårfön, men känn först med fingrarna så fransböjaren inte blev för varm innan du använder den på dina fransar.

- Använd därefter vattenfast mascara som inte tynger ner fransarna lika mycket som vanlig mascara samt håller dem på plats bättre.

- Böj ALDRIG dina fransar med mascara på då det är stor risk att fransarna går av!

- Funkar inte detta har jag hört att man även kan böja upp dem permanent på salong, men det tycker jag är att ta i lite för mycket.

 

Har ni andra tips som kan hjälpa till att hålla fransarna uppböjda en hel dag? Kommentera gärna.



Kommentarer
Hanna

Hmm tipset jag har är väl att böja dem i tre ertapper. Börja vid roten, håll några sekunder, flytta fransböjaren längre ut på fransen, håll och fortsätt så tills det blir 3 ggr :)

2010-01-11 @ 17:15:42
URL: http://hannaogren.blogg.se/
Hanna

Just ja! Har ett tips till. Om man vill måla på flera lager, så måla innan fransarna har torkat från första lagret.

Annars blir det spindelfransar å jag tycker att de töjs neråt då å blir så tunga.

2010-01-11 @ 17:18:06
URL: http://hannaogren.blogg.se/
Liz

Svar till Hanna:

Bra tips! Mina skulle se helt galna ut om jag gjorde så, men det låter som en bra idé annars :)



Ditt sista tips tar jag för givet, och då glömmer man ibland bort att alla kanske inte gör det. Jag skulle aldrig måla på mascara på torra fransar, utan vill jag ha två lager gör jag det med en gång då de fortfarande är lite fuktiga efter första lagret.



Men tack fina Hanna för dina tips! :)

2010-01-11 @ 17:36:01
URL: http://sminkliz.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0