Tips för att få bort mörka ringar under ögonen

Här kommer ett litet tips för oss som tycker att fantastiska Cover All "blue" (som neutraliserar det blåa/mörka under ögonen), kan bli lite för torr på huden under ögonen. Applicera Cover all med antingen en consealer pensel eller fingrarna (de värmer upp produkten vilket gör att den blir lättare att arbeta med). Ha aldrig fingrar i burken, utan ta upp en klick med baksidan på din pensel! Sedan applicerar du en liten klick av Reflex cover "light" (eller den färg som passar din hudton. Finns även i "medium" och "dark") med din consealer pensel ovanpå Cover all. Voila, huden ser mycket bättre ut! Jag har torr hud vilket gör att Cover all kan bli lite "kakig" (kan även hända när man blir lite äldre) men med Reflex cover ovanpå ser huden inte alls torr eller kakig ut.

Cover all "blue" kostar 165 kr på Make Up Store
Reflex cover "light" kostar 245 kr på Make Up Store


Kommentarer
Hanna

Jag gillar Reflex cover, den känns så mjuk och lätt under ögonen å blir inte så kakig. Tyckte ofta att Cover all mix var alldeles för tjock att ha under ögona.



2010-01-03 @ 09:38:37
URL: http://hannaogren.blogg.se/
Liz

Sv:

Ja Reflex cover är toppen, men mina ringar under ögonen är så himla mörka så den täcker inte dem helt, därför måste jag använda dubbelt :P

2010-01-03 @ 10:27:16
URL: http://sminkliz.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0