Liz gillar: Underlag från MUS

Jag älskar Make Up Stores Liquid foundation som är en oljebaserad foundation för torr hud. Har du oljig/fet hud kan du istället använda Matt foundation, Dual foundation eller Sport foundation.

Jag har nyanserna "milk" och "cream" som jag blandar beroende på årstid. Nu på vintern använder jag bara "milk" eftersom jag är så ljus i hyn. Resultatet blir utjämnande av hudfärgen men inte speciellt täckande. Behöver man täcka något kan man använda consealer (Cover all mix). Jag älskar det naturliga resultatet som man får av den här foundation och vill man ha längre hållbarhet på sin foundation under dagen bör man fixera den med ett puder. Jag använder Loose powder "milk" och ibland Wonder powder "sahara" på kindbenen för lite extra lyster. Jag använder ett löst puder då det ger ett mer naturligt resultat och en jämn och slät yta.

När jag går ut och dansar vill jag istället ha ett lite mer täckande resultat och då använder jag mig av Studio foundation "ultra". Den går även bra att använda som consealer. Jag använder alltid en foundation-pensel när jag applicerar min foundation och en puder-borste när jag applicerar mitt puder.

Liquid Foundation kostar 245 kr.

Loose Powder kostar 235 kr.

Wonder Powder kostar 395 kr.

Studio Foundation kostar 225 kr.



Kommentarer
Hanna

Shiet vad jag gillar din blogg, har läst igenom hela nu på morgonen. Lägger till dig på bloglovin med detsamma!

2010-01-03 @ 09:39:31
URL: http://hannaogren.blogg.se/
Liz

Sv:

Åh vad glad jag blir Hanna! :) Din blogg är toppen, har följt den ett tag. Det är bloggar som din och Lindas sminkblogg m.m. som har inspirerat mig att starta en egen :)

2010-01-03 @ 10:28:54
URL: http://sminkliz.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0