Recension - Natuvive-produkterna

Här kommer nu min recension på Natuvive-produkterna som jag vann hos El Mika.

Produkt: Body lotion, shower gel och hand cream
Märke: Natuvive/Apoteket
Pris: Gratis, men kostar annars 85 kr för body lotion, 75 kr för shower gel och 57 kr för hand cream

Om produkten: Det står på Apotekets hemsida att produkterna ska vara milda, uppfriskande, bevara hudens naturliga fuktbalans, innehålla skyddande vitamin E, doftar granatäpple och har en lätt formula.

Positivt:
Doften är verkligen uppfriskande och jag älskar att handcrémen kom i en tub och body lotion kom i en pumpflaska. Jag hatar burkar där man måste använda sig av en spatel. Shower gel var väldigt krämig och löddrande vilket kändes skönt på huden.

Negativt: Handcrémen och body lotion var lite för rinnig för att passa min torra hud. Jag föredrar krämiga produkter som man verkligen känner går in i huden och gör nytta.

Mina åsikter: Jag tror inte att dessa produkter är anpassade efter just torr hud och därför var de inte riktigt någon hit hos mig, men annars är de bra. Priset är kanske lite för högt med tanke på att jag kan hitta liknande produkter hos Yves Rocher för halva priset, men doften och utseendet är en hit!

Betyg: 3/5



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0