Midsommar-sminkningen




Eftersom jag shoppade nya MAC-produkter dagen innan Midsommar så var jag så sugen på att prova dem. Dessutom känns det lite mer okej med bruna nyanser på dagtid, men eftersom man festar hela dagen och natten så vill man ju ändå ha en sminkning som funkar både dag och natt. Det fick bli med följande produkter:

- MAC Paint Pot i färgen Painterly som primer för att ögonskuggan ska sitta hela dagen/natten
- MAC ögonskugga i färgen Grain på hela ögonlocket och en bit över globlinjen
- MAC ögonskugga i färgen Folie i globlinjen och på ytterkanten av ögonlocket
- MUS Geleyeliner i färgen Black
- MUS Microshadow i färgen Jubilee ovanpå geleyelinern för att sudda ut linjen lite samt i utkanten av den nedre franslinjen
- Mascaran Voluminous x5 Carbon Black från L'oréal på de övre fransarna
- MUS Eyepencil i färgen Invitation innanför den nedre franslinjen
- Mascaran Define-a-lash volume från Maybelline på de nedre fransarna

Jag kunde inte bestämma mig för vilket ljus som faktiskt framhäver färgerna bäst så ni får flera bilder:



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0