Parfymprover



När jag var och köpte födelsedagspresenter här i veckan så fick jag två produktprover från parfymavdelningen,
Fuel For Life från Diesel och Amor Amor från Cacharel. Jag tyckte att Cacharels doft var snäppet bättre än Diesels men båda doftar jättegott och får hamna i min lilla samling av parfymprover. Dofterna beskrivs såhär:

Diesel Fuel For Life är en blommig parfym som passar alla kvinnor och tjejer. Parfymen inleder med toppnoter av mandarin och rosépeppar för att sedan övergå i hjärtnoter av jasmin och muskot. Avslutningsvis avrundas Diesel Fuel For Life i basnoter av patchouli och vetiver. Diesel Fuel For Life är en parfym som passar för användning såväl dag- som kvällstid.
(källa: http://www.modegallerian.se/parfym)

Amor Amor är en varm och fruktig Cacharel parfym för den sofistikerade kvinnan. Cacharel Amor Amor är en passionerad och sensuell parfym som hyllar kärleken. Denna Cacharel parfym inleder med toppnoter av mandarin och svarta vinbär för att sedan övergå i hjärtnoter av rosa grapefrukt och blodapelsin. Slutligen avrundas Cacharel Amor Amor i basnoter av vanilj, mysk och amber. Amor Amor är en Cacharel parfym som passar för användning såväl dag- som kvällstid.
(källa: http://www.beautyplanet.se/Kvinna/Parfym)

Min parfymprovssamling

Förvaringen

 

Samlingen

 

 

Nya tillskottet L.A.M.B. av Gwen Stefani fick jag via Cosmopolitan.

 

Popstjärnan Gwen Stefani’s parfym LAMB (Love. Angel. Music. Baby.)  blev en stor succè världen över.

Stefani ville att doften skulle ha en ljus, fräsch och ren känsla och det är faktiskt precis vad den har. Parfymen har toner av päron, jasmin, rosor, liljekonvaljer och andra blommor med inslag av citrus.

Doften sitter i länge och är  vardaglig snarare än sexig. Den är mjuk och mild, men också ganska diffus med en ren och somrig bas.

(källa: http://www.parfymguiden.se/blog/2009/02/gwen-stefani-lamb-dam-parfym-recension/)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0