Glossybox-recension: BM Beauty - Pure Mineral Blush

Det är dags för nästa recension av mina Glossybox-produkter från Augusti, nämligen Pure Mineral Blush i färgen "Peachy Glow" från märket BM Beauty. 
Det här ska vara 100% ren naturlig mineralrouge med fin lyster och lång livslängd som inte täpper igen porerna och låter huden andas.
BM Beauty's mineralrouge är fri från parabener, syntetiska färger och parfymer, utfyllnadsämnen, nanopartiklar och animaliska produkter. Ingen av deras produkter är testade på djur (godkända av BUAV och PETA). Den innehåller naturligt anti-inflammatoriskt zinkoxid. 
Kostar 119 kr för 4g.
 
Jag gillar verkligen färgen, naturlig och fin, precis som jag vill ha mina blush. Förpackningen är verkligen inte bra, men detta är endast provförpackningen på 1g. När jag öppnar locket måste jag vara extremt försiktig så att jag inte får blush överallt och det är lätt att få för mycket produkt på borsten. Jag hoppas att originalförpackningen har ett extra skyddslock med små hål så att det blir lättare att dosera. Man behöver använda mycket blush för att få ett fint resultat, men i mina ögon är det bättre att bygga upp blushet på kinden långsamt än att få för mycket vid första appliceringen. 
 
Betyg:




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0