Glossybox-recension: Orofluido - Beauty Elixir

Det är dags för sista recensionen av mina Glossybox-produkter från Augusti, nämligen Beauty Elixir från märket Orofluido.
En balanserad formula som framhäver hårets skönhet. Alla produkter från Orofluido bygger på tre oljor som ger håret optimal vård.
Arganolja: Det flytande guldet.
Oljan kallas för det flytande guldet på grund av dess flytande, silkeslena konstistens och intensiva gyllene färg. Oljan utvinns av kärnorna från frukten på arganträdet och är rik på E-vitamin samt essentiella fettsyror. Oljans sammansättning gör den idealisk till att stärka håret och gör det samtidigt glansigt och silkeslent.
Cyperusolja: Silkeslent hår.
Cyperusplantan har odlats i Egypten de senaste 4000 åren. Den innehåller en hög andel omättade fettsyror och tokoferol (fettlöslig vitamin) som ger ett naturligt skydd mot fria radikaler. Cyperusoljan tillför håret volym och gör
det mjukt, flexibelt och lätthanterligt.
Linfröolja: Ögonblicklig glans.
Linfröolja utvinns från Linplantans fröer. Oljans markanta innehåll av omättade fettsyror försluter och återfuktar hårets fjällskikt. Resultatet är att hårstråna samlas och reflekterar ljuset optimalt, något som ger håret en unik
och spektakulär glans.
Kostar 169 kr för 50ml.
 
 
Jag har flera håroljor hemma; klassiska Moroccanoil, Kerastase Elixir Ultime och L'anza Silk Serum. Jag älskar resultatet som man får av håroljor och jag måste erkänna att jag inte riktigt känner någon skillnad på Beauty Elixir från Orofluido och de övriga. Priset är väldigt bra och flaskan känns himla lyxig. Det enda minuset är faktiskt just förpackningen, varför gör de glasflaskor till kletiga håroljor? Jag är livrädd att tappa den i golvet när man har olja på händerna. Dessutom saknar jag en pump för bättre fördelning, men oljan rinner sakta ut från hålet i flaskan så man behöver inte oroa sig för att få för mycket av produkten.
Beauty Elixir doftar väldigt gott jämfört med t.ex. Moroccanoil som inte alls doftar gott enligt mig. Den känns väldigt skön i håret, går snabbt in och reder ut samt mjukgör. Bästa produkten från Glossybox hittills!
 
Betyg:


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0