Glossybox-recension: Weleda - Body Lotion

Det är dags för nästa recension av mina Glossybox-produkter från Augusti, nämligen Wild Rose Pampering Body Lotion från märket Weleda. 
Detta ska vara en lyxig body lotion som stimulerar hudens regenererande processer och hjälper till att bevara dess naturliga elasticitet. Den dyrbara formulan med ekologisk nyponfröolja, jojobaolja och trollhassel har en märkbart utjämnande effekt på huden. Den ska ha en lyxig doft av Rosa Damascena. 
Innehåller bland annat jojobaolja, nyponfröolja, äkta eteriska oljor, sheasmör, trollhasseldestillat, rosextrakt och lerjord.  
Kostar 199 kr för 200 ml. 
 
 
Jag har länge varit lite nyfiken på produkter från Weleda men aldrig provat något därifrån. Därför hade jag höga tankar om denna body lotion, men tyvärr blev jag ganska besviken. Jag har stora problem med doften! Den är så kraftfull och stark, och luktar så oerhört illa så jag klarar inte av den. Jag visste redan vid doften att den här stackaren kommer få låga betyg från mig, för jag kommer inte kunna använda den utöver för att prova.
Krämen är väldigt mjuk och har en ganska lätt konsistens. Den går snabbt in i huden och är lätt att arbeta med. Huden blir väldigt mjuk efteråt och inte alls kladdig. 
Förpackningen tycker jag är underbart söt och jag älskar tuber, men betyget blir ändå lågt tyvärr. Har du inga problem med doften så kommer du att älska den här body lotion.
 
Betyg:




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0