Liz testar - hållbarheten av Coastal Scents skuggor utan primer

Jag fick en fråga av Elin på recensionen av Ultra Shimmer 88 Eye Shadow Palette från Coastal Scents där hon undrade om skuggorna höll hela dagen. Med primer gör dem det ja, men eftersom jag inte kunde svara på om de håller utan primer bestämde jag mig för att testa det. Jag valde en stark rosa skugga så att vi verkligen kan se resultatet. Måste tillägga att man får en bra färg utan primer också. Här är bilderna från morgonen då jag applicerade ögonskuggan:





Såhär lite smink vill jag ha runt ögonen nu under sommaren (här kan ni se hur jag sminkar mig just nu) och jag jobbar på att vänja mig vid det, men än är jag inte där, för några minuter efter att fotona togs så gick jag tillbaka och smetade på lite färg under ögonen också. Typiskt.



Efter 8 timmar ser ögonen ut såhär:




Så svaret är att ja, skuggan försvinner lite och lägger sig lite i veck på ögonlocket, men inte så mycket att det stör tycker jag. Däremot tycker jag att man alltid ska använda en eyeprimer innan man applicerar skuggan då den faktiskt är till för att få ögonskuggan att hålla hela dagen och ger en intensivare färg än utan. En eyeprimer kan få nästan vilken billig ögonskugga som helst att se fantastisk ut!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0